Friday, December 3, 2010

usrah



Photobucket


kenapa saya rasa x nk usrah dah ?

Astaghfirullah hal 'azim..



semalam hampir saja saya tidak ke usrah.

walhal..

pernah saja saya berbicara tentang usrah.

usrah seakan menjadi nyawa saya.

.
.
.

syukur..

Allah menjadi penyelamat diri ini.



dan semalam...

menjadi bukti segalanya.

saya masih menyayangi usrah ini.

Alhamdulillah.





I feel good !! na na na


***


secebis tazkirah dari Muharikah.

sila klik



***


B*doh la saya jika diajak ke taman-taman syurga pun tidak mahu.


Astaghfirullah..

dahulu saya pelik kenapa ada manusia yang diajak ke taman-taman syurga pun tidak mahu.

dan sekrang. saya sendiri merasainya. Allah mencampakkan rasa berat untuk berusrah.




Firman Allah :

" Berangkatlah kamu baik dengan rasa ringan mahupun dengan rasa berat, dan berjihadlah dengan harta dan jiwamu dijalan Allah. Yang demikian itu adalah lebh baik bagimu jika kamu mengetahui" [ At taubah 9 : 41]




1 comment:

  1. salam ukhti...

    xnk gi usrah?? ish2...

    sometimes itu semua dugaan dari Allah utk menguji kita samada kita thasabat ke x dlm jalan ini.sometimes dh start rasa tak best usrah tu.

    bila masa itu tiba,bermuhasabah lah wahai ukhti yang kurindui.at times mmg kena paksa diri pun.bg diri ana,ana sendiri akui,usrah lah one of the best things that happened in mylife.dh lama xborak dgn anti kt skype.huhuhu

    doakan ana yg masih dalam transition period lg.haiiiihhh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.