Friday, May 14, 2010

salam taaruf


Photobucket







Siapa Aku ??


ok, mari kenali diriku..dirimu..




Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada Malaikat; "Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di bumi". mereka bertanya (tentang hikmat ketetapan Tuhan itu Dengan berkata): "Adakah Engkau (Ya Tuhan kami) hendak menjadikan di bumi itu orang Yang akan membuat bencana dan menumpahkan darah (berbunuh-bunuhan), padahal Kami sentiasa bertasbih Dengan memujiMu dan mensucikanMu?". Tuhan berfirman: "Sesungguhnya Aku mengetahui akan apa Yang kamu tidak mengetahuinya".

[Al-baqarah : 30 ]



Dan Dia lah Yang menjadikan kamu khalifah di bumi dan meninggikan setengah kamu atas setengahnya Yang lain beberapa darjat, kerana ia hendak menguji kamu pada apa Yang telah dikurniakanNya kepada kamu. Sesungguhnya Tuhanmu amatlah cepat azab seksaNya, dan Sesungguhnya ia Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

[Al - an'am :165 ]




Ya, Aku adalah khalifah ! begitu juga dengan kamu..



Tugas khalifah ??


"Dan tidaklah Aku ciptakan jin dan manusia melainkan untuk beribadah kepadaku"

[Adz-Dzaariyat :56 ]



Ya ! Allah ciptakan kita hanya untuk beribadah kepada-Nya.

Amacam ??

Ok tak ??

huhu...

Jom Beribadah !





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.