Thursday, July 22, 2010

Life : Ekstrim ke ??


Photobucket


" kakak, jangan la ektstrim sangat hingga menyusahkan diri sendiri." bicara seorang ibu.

" hurm, kakak.. tak rasa susah pun.." cik mus'ab.



getus hati kecilku..

" ekstrim eh ?"

" sangat-sangat taksub ?"

" bagus jugak aku ni eh.., tsiqah! hehehe"

"tsiqah dengan islam.. "



Bila pergi konsert artis barat ! melompat -lompat! tergedik-gedik! terkinja-kinja macam beruk !

tiada siapa pun yang nak kata diorang ni EKSTRIM. Dah la nak pergi konsert tu aje pun kena bayaran ratusan ringgit.

My Chemical Romance Live in Kuala Lumpur 2007

mahal kan??



ramaikan ??


masam nyer muka. mcm tahu2 jer saya tulis fasal dia. hoho
.
.
.
.
.

Ha ! tak de sapa pun nk kata diorang ni Ekstrim !!

EKSTRIM dengan DUNIA !!


hurm,

tetiba..

terlintas difikiran fasal WAHAN.


Apa itu WAHAN ?

Daripada Tsauban r.a. berkata, Rasulullah s.a.w. bersabda;


“Hampir tiba suatu masa di mana bangsa-bangsa dan seluruh dunia akan datang mengerumuni kamu bagaikan orang-orang yang hendak makan mengerumuni talam hidangan mereka”. Maka salah seorang sahabat bertanya “Apakah dari kerana kami sedikit pada hari itu?” Nabi s.a.w. menjawab, “Bahkan kamu pada hari itu banyak sekali, tetapi kamu umpama buih di waktu banjir, dan Allah akan mencabut rasa gerun terhadap kamu dari hati musuh-musuh kamu, dan Allah akan mencampakkan ke dalam hati kamu penyakit ‘wahan’.”


Seorang sahabat bertanya, “Apakah wahan itu hai Rasulullah?” Nabi kita menjawab,

“Cinta pada dunia dan takut pada mati.”



(Riwayat Abu Daud)




Manusia sekrang sangat taksub pada dunia kan ? kan ?





4 comments:

  1. salam wbt

    ..mmbaca entry ni,buat ana teringat kisah yg berlaku pd diri ana sndri..ya..ade golongan mnusia sekeliling memandang ana sbg mnusia extreme..'extreme dgn agama' kata mereka..

    ..tp mereka tak perasaan dgn extreme dunia mereka..aduhai..

    smoga Allah beri kesmbuhan pd hati2 mereka.. :-)

    ReplyDelete
  2. wasalam wbt..,

    :) ameen.

    luv u fillah !

    ^_^

    ReplyDelete
  3. dorang ekstrim dengan dunia kerana kurang didikan agama, tapi setengah orang ekstrim dengan agama bukan kerana lebihnya didikan agama, tapi lebihnya merasa bagus, merasa thiqah, merasa baik. shingga dari taksub mungkin beralih ke ujub..harap dijauhkanlah. jadi, apa bezanya dorang dgn stengah orang ini? nabi sendiri orangnya sangat bersederhana. bila ditanya Allah siapakah kamu? nabi menjawab, "aku hanyalah anak yatim...." padahal baginda adalah sebaik2 makhluk ciptaan Allah. perfect.

    -orang biasa-
    -berpijak di atas bumi yang nyata-

    ReplyDelete
  4. salam skeboolat.

    setuju.

    jzkk.




    -insan luar biasa-
    -berpijak di bumi Allah-

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Loading...
Powered by Blogger.