Friday, July 16, 2010

Life : Berubah (ii)

Photobucket

sambungan dari entri Life:Berubah


PERDAGANGAN


" Wahai orang- orang yang beriman ! mahukah kamu Aku tunjukkan perdagangan yang dapat menyelamatkan kamu dari azab yang pedih ? "
[ As-saff 61 : 10 ]


Perdagangan dengan Allah. Business??

Bukan sebarangan perdagangan. Ini adalah perdagangan yang dapat menyelamatkan kita dari azab Allah. Itu pun kalian tak nak involve ke ? huhu


Bagaimana ??


"( yaitu ) kamu beriman kepada Allah dan Rasul-Nya dan berjihad di jalan Allah dengan harta dan jiwamu. Itulah yang lebih baik bagi kamu jika kamu mengetahui, "
[As saff 61 : 11]



syurga menjadi hadiah..

" Niscaya Allah mengampuni dosa-dosamu dan memasukkan kamu ke dalam syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, dan ke tempat-tempat tinggal yang baik di dalam syurga 'Adn. Itulah kemenangan yang agung."
[ As-saff 61 :12 ]


Wah... best nya ! dapat syurga lagi. Itu pun kalian tak nak jugak ? Sudah la Allah selamatkan kalian, lepas tu Allah nak bagi syurga lagi.

Baiknya Allah. Sweetnya Allah.

ramai dari kita, apabila di tanya..

"nak masuk syurga tak ?"

mereka menjawab..

"nak..nak..! "

Tapi, sedarkah kita.. Syurga itu terlalu tinggi harganya.

Hanya insan terpilih sahaja bisa memiliknya.


kalian rasa..

dengan amal yang kita dah laksanakan sekarang ni...

layakkah kita ??

layakkah ??

Layakkah kita memilikinya ?

Astaghfirullah hal 'azim..

Takutnya..

Takut andai amal kita tidak diterima oleh-Nya.

.
.
.
.
.


sahabat sekalian..



Allah dah tunjukkan jalan kepada kita.

kitalah yang memilihnya..



sama ada menjadi kufur atau beriman.




sekali lagi di ingatkan..










bersambung.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Loading...
Powered by Blogger.